פרויקט מסלול, עונה 12, פרק 6 – כי המעצב הוא עץ השדה

פרויקט מסלול 12-6

האתגר השישי ובו אנו למדים גלאמפינג מהו, כיצד הופכים דיווה ממורמרת לפיה קסומה ושלטבע פנים רבות אך אף אחת מהן לא כוללת תחרה מאקדח דבק

כמה מילים על הפרק שעבר…

בדרך כלל אני (כמו המעצבים) לא חסידה של אתגרים קבוצתיים, אבל הפרק שעבר דווקא הנפיק תצוגה טובה, רק צוות אחד היה בצרות: של קן, אלכסנדרה וסו, וזו האחרונה הודחה. מה שקרה על המסלול עשה לי דה-ז'ה-וו לעונה הראשונה, לדרמה של אוסטין סקרלט, וונדי "האימא" פפר וונסה ריילי הבריטית. הצוות שלהם מוכרז כצוות הגרוע ביותר, ואוסטין, שמחבב את וונסה וקיבל גם סכין בגב מוונדי, בוחר בסוף בוונסה כחוליה החלשה כי "היא לא יודעת לתפור", כפי שהודתה בעצמה ברגע של חולשה. אין ספק שחבר צוות שהיכולות הטכניות שלו בעייתיות זו מגבלה עצומה, אבל חבר צוות שמחבל בעבודת הצוות זו בעיה גדולה לא פחות אם לא יותר. אצל קן זו לא הייתה אסטרטגיה מצ'וקמקת, כמו אצל וונדי, הוא פשוט פוץ זעיר זחוח ויהיר, מהרגע הראשון הוא עיווה את פניו בסלידה כשהבין שהוא באותה הסירה עם אלכסנדרה וסו והיה עוין לאורך כל הדרך. אני לא מבינה האמת על איזה בסיס קן מתעליין ככה עליהן, כי עד כה אני לא זוכרת שום עיצוב שלו שהרשים אותי.

 

אני העדפתי את הצוות של בריידון, מירנדה ואלכסנדר. השילוב של הטקסטורות בלבן-כסף-זהב עם הקציפתיות הלבנה המבעבעת היתה מצוין, בעיקר החלק התחתון של שמלת הכלה שהעלה בריידון, זה נראה כמו מרנג. הצבעוניות הזו גרמה גם לבגד של אלכסנדר להראות טוב, בכל צבע אחר זה היה נראה כמו מדי מטאדור, אבל הפעם זה עבד, והדגם של מירנדה, שהיה דל כשלעצמו, כחלק מהאנסמבל נראה כמו הגרסה הלבישה יותר של הקולקציה

פרויקט מסלול 12-5
מימין לשמאל: הדגמים של אלכסנדר, בריידון ומירנדה. Lifetime©

אין לי בעיה עם הדגם הזוכה של  ג'רמי, זו באמת הייתה שמלה יפה, אבל לא הבנתי את ההשתפכויות על שני הדגמים הנותרים, של קייט ושל קארן. הבנתי מה קארן ניסתה לעשות, אבל התוצאה הייתה כבדה ולא מוצלחת, והבגד של קייט אולי הרשים בפרטים הקטנים אבל היה פשוט מכוער ולא מחמיא ממש כמו הדגם של רעותה לצוות.

מימין לשמאל: הדגמים של קייט, ג'רמי וקארן. Lifetime©

ועוד בקטנה:

  • קיבלנו קלוז'ר עם סנדרו. הוא בא חפוי ראש והתנצל על התנהגותו. שאר המעצבים, שהיו בעיצומו של האתגר, בקושי פיהקו "ביוש!".
  •  האיש של לקסוס, ספק התוכן השיווקי השבועי, הוא מן הסתם בן דודו של המדען הנודע ד"ר בונזן מהחבובות.
החבובות ואיש התוכן השיווקי

את הפרק הזה התחלנו ביום כיף בחיק הטבע שנועד להעניק השראה חזותית למעצבים… לא באמת. הוא נועד לתת לאחד הספונסרים הגדולים של התוכנית, יצרן של מים מינרלים, את הספוט שלו, ובשל כך לקחו אותם ל"גלאמפינג", שילוב של גלאם וקמפינג, כדי שנציגת החברה תוכל לעמוד שם ולדקלם את הקומוניקט. העונה נראה שהם ממש אפילו לא טורחים להסוות את המופרכות של התוכן השיווקי באתגרים שלהם, רוב הצידוקים פשוט לא מחזיקים מים (מינרלים, ממי המעיין הזכים ביותר, באדיבות ריסורט).

 

רוב המעצבים נלהבים מהאפשרות להתאוורר קצת בטבע, חוץ מקן, שגורס שלמרות שאנשים מניחים שהוא טיפוס של טבע, הוא ממש לא. כן קן, זה בדיוק מה שאני חושבת כשאני רואה אותך, אתה פשוט מסיבת טבע אחת גדולה. אבל אפילו הוא נהנה מהאטרקציות שכללו אומגה ושייט קייקים. זה היה מדהים איך תוך פרק אחד קן הפך מיצור מריר, שלילי וזעפן לפיה קסומה ומפרגנת, שמרעיפה על מירנדה מחמאות על השמלה ומשווה אותה לדיור (!) ומתמוגגת מהעיצוב של ג'סטין ומכלל אישיותו המרהיבה. מי תיאר לעצמו שכל מה שהיה צריך זה לקשור את הפוץ הקטן ולהעיף אותו בין עצים? מעניין עד כמה זה יחזיק.

 

מסלול!

 

ראשונה עולה ובאה הדוגמנית של הלן. הפלא ופלא, שוב בבז'! שוב הלן מעלה למסלול שמלה שנראית כאילו גורדה בפומפייה מקרטון ביצוע.  מצד אחד, יש משהו יפה ואוורירי בטקסטורה הגאומטרית של החלק התחתון ואם היא הייתה בצבע אחר ועשויה טוב יותר זה היה יכול להיות דגם מעניין, מצד שני: #$@!&! כמה אפשר לראות וריאציות על אותו דבר, בעיקר כשהדבר הזה נראה כמו סקיצה עגומה וחמורת סבר לבגדי נידונים למוות? די. ההשראה מהטבע? שיבולת בשדה כורעה ברוח. פלוס השיער של הדוגמנית נראה כאילו היא התעוררה משנתה בחיק מחטי אורן. הלן עצמה בטוחה שהיא הולכת לזכות. מדהים איך חשיבה אופטימית כזו דרה בסמיכות לחזון עיצובי אובדני כל כך. מירנדה לעומתה החליטה להיפרד מחצאיות העיפרון והסילואטה החביבה עליה והנפיקה שמלה ארוכה עם עלים בתחתיתה. וכן, דיור זה ממש לא, זה אפילו אנטי-דיור, השמלה של מירנדה כבדה וחמורת סבר, שלא לומר דיכאונית משהו, אבל היא לא הייתה רעה יחסית, היא הייתה איכשהו בסדר. השראה מהטבע: זרי לוויות.

הדגמים של הלן (מימין) ושל מירנדה. Lifetime©

הבא בתור הוא בריידון, שהתקשה הפעם עם הדגם שלו. בסדנה הוא עמל קשות על שזירה של חוטים אבל טים אמר לו שהוא חשב שהוא עשה את זה עם טושים, לא בטון המתלהב של: אני לא מאמין! זה חוטים וזה כל כך מופלא וקסום, ממש כמו טושים! אלא יותר בטון של: אני לא מאמין, שוב הילד המעפן של השכנים קשקש על הכול עם הטושים המעפנים שלו, ובריידון נאלץ לחשב מסלול מחדש. את שזירת הטושים הוא צמצם לחלק העליון של השמלה, והשאר כלל בדים מתנפנפים שנראו כמו שמלה לנשים בהריון מתקדם. ההשראה מהטבע: יולדת כורעת ללדת בפסטיבל בומבמלה. אין יותר חיבור לטבע מזה. איכשהו הוא ניצל ולא הגיע לתחתית, למרות שהשמלה הצדיקה את זה והוא ידע את זה. בנס הוא הינדס את השמלה הזו ברגע האחרון.

מסתבר שמצב הרוח הטוב שנח על קן לא הועיל לדגם שלו. קן התאהב עוד במוד באיזה בד צמר עם דוגמה ירוקה אך למרבה הצער הבד לא החזיר לו אהבה והוא יצר ממנו שמלה קצרה ומכוערת למדי. השופטים העירו לו בצדק שהחלק העליון מאוד לא מחמיא לחזה. הוא לא רק לא מחמיא בגלל עודף הבד, אגב, אלא כי הוא מיקם את החיתוך גבוה מידי. זו הפעם השנייה ברצף שקן מתכחש לקיומם של הציצים בעולמנו, כנראה שהחזה הנשי עומד בסתירה לחזון שלו, יהיה אשר יהיה. השופטים משום מה לא העירו לו על הפתח בגב, שנראה מרושל משהו. ההשראה מהטבע: דשא מלאכותי.

פרויקט מסלול
הדגמים של בריידון (מימין) ושל קן. Lifetime©

הדגם של אלכסנדריה הגיע וסוף סוף יש משהו באמת להתפעל ממנו על המסלול. יש לה לאלכסנדריה טביעת אצבע עיצובית שאני מתחברת אליה. כשיש למישהו באמת סגנון אישי זה ניכר, ולא צריך לעצב הכול בבז' משמים – כן, דיברתי אליך הלן – כדי להגדיר את הסגנון האישי שלך. החולצה-ז'קט? מהממת. אני אוהבת את הסגנון הפשוט והנקי מלפנים והגב על חיתוכיו הארכיטקטוניים מושלם. ועוד הכול מג'ינס! כמו ז'ק פוזן וטים, אני לא סובלת מכנסי שקי-קקי, ממש, הם מתועבים בעיניי, אבל איכשהו, על המסלול, עם החולצה הזו, זה פשוט עבד. גם הסטיילינג היה מצוין והיא קיבלה עליו קודוס בצדק. לשמחתי השופטים היו שותפים להתלהבות שלי. תיארתי לעצמי שדווקא אחת משמלות הערב יזכו, אבל לא, הם נתנו את הבכורה לאלכסנדריה. ייי! השראה מהטבע: למי אכפת? תכלס זה היה הבגד הכי פחות קשור לנושא.

פרויקט מסלול
הדגם של אלכסנדריה. Lifetime©

בניגוד לאתגרים הקודמים, אלכסנדר הוציא תחת ידיו שמלה קלאסית ומחמיאה. בצדק רק היא זכתה לתשואות השופטים ולמקומה בצמרת. הסילואטה מעולה, גם הצבע ואני מאוד אהבתי את הטקסטורה שהוא צייר לשמלה. לשובל הוא הוסיף עור כבד, זה לא הרס את המראה של השמלה, אבל לדעתי זה מיותר, מה גם שזה הכביד על הדוגמנית בהליכתה על המסלול. אולי הוא פחד שהיא לא מספיק "מיוחדת" כפי שהיא וחבל. ההשראה לטבע ע"פ אלכסנדר הייתה עצים בלילה, אני יכולה לראות את זה, האמת. ההשראה לחלק התחתון מהעור הכבד הייתה כנראה תחושת הכבדות שמכה בך כשאתה נתקל בעצים בלילה. עוד שמלה שממש אהבתי, הייתה של דום. בניגוד לשמלה של אלכסנדר, שהערכתי יותר כשהדוגמנית שלו עמדה ואפשר היה לראות את הפרטים, הדגם של דום סחט ממני וואו ברגע שראיתי אותו, השמלה נעה בקלילות אצילית על המסלול. למרות שמאוד אהבתי את השמלה של אלכסנדר, אני הייתי מכניסה את השמלה של דום לטופ במקומה. השילוב בין ההדפס לצווארון היה מצוין. הסגנון של דום יותר חמקמק מזה של אלכסנדריה אבל אחד הדברים שמאפיינים אותה הוא שהיא מצליחה ללהטט בין מראה אוונגרדי, המיועד לתצוגות בלבד, ובין מראה קליל ולביש. ההשראה מהטבע: אני לא זוכרת מה הייתה ההשראה שלה, אבל זו הייתה אחת השמלות שיותר שידרו לי באופן אישי "טבע".

 

פרויקט מסלול
הדגמים של אלכסנדר (מימין) ושל דום. Lifetime©

גם השמלה של ג'רמי זכתה לתשואות השופטים בצדק. ההשראה של ג'רמי מהטבע הייתה מגומגמת למדי, הטבע, מסתבר, נתן לו השראה לכתוב מכתב אהבה לבן זוגו שאתו הוא חולק את חייו זה 15 שנה (אני חושבת שזו העונה הכי רומנטית של פרויקט מסלול). את המכתב הוא העתיק אל הבד ויצר שמלה בעלת גזרה פשוטה אך מחמיאה, שהייחוד שלה הוא בטקסטורה שמרכיבים הבדים השונים, הטקסט, ושורת הכפתורים בצד. הוא גם יצר את הדגם שהכי מתכתב עם האופנה העכשווית (שמלת לנז'רי). קייט לעומת זאת יצרה שמלה שהייתי שולחת אותה בשקט לתחתית השבוע, ואין לי מושג איך היא לא הגיעה לשם. כנראה שההשראה שלה מהטבע הייתה פטריית שמפיניון, אחרת אני לא יכולה להבין איך היא הגיעה לרעיון המופרך הזה. הכול בשמלה הזו גרוע, הסילואטה, האבנט הנוצץ המוזר שתקוע שם בלי שום הגיון עיצובי או חן והטופ שנראה כמו גזירת נייר שלא צלחה. אפילו הסטיילינג היה גרוע.

פרויקט מסלול
הדגמים של ג'רמי (מימין) ושל קייט. Lifetime©

את המקומות האחרונים חלקו עם קן הדגמים של ג'סטין וקארן. קארן יצרה שמלת אוהל פשוטה ולא מחמיאה מבד בטיק לבן צהוב וקשרה לה חגורה מעור בתור רצועות. למה? ככה. אין לי אפילו מה לומר על השמלה הזו מפני שעיצוב אין שם. השראה מהטבע: הביצה שהתחפשה. אם השמלה של קארן סבלה מחוסר עיצוב, זו של ג'סטין הייתה קורבן לעודף עיצוב. ג'סטין רצה לייצר תחרה מאקדח דבק, דווקא באתגר שבו הם יכולים לקנות בדים איכותיים ולא להסתפק בג'אנק. טים עודד אותו למרבה הצער. את התחרה המשונה שיצר הוא שילב בשמלה שהיא חצי כותנת לילה וחצי שמלה של תחרות יופי מקומית. ההשראה מהטבע: אסון טבע.

 

הדגמים של קארן (מימין) ושל ג'סטין. Lifetime©

השופטים התלבטו ולבסוף החליטו לשלוח את ג'סטין עוף וידרז'ן הביתה. ואז, כששאר המעצבים דמעו על לכתו של ג'סטין, טים הגיע וברעד הכריז שהוא החליט להשתמש בגלגל ההצלה שלו ולהציל את טוראי ג'סטין. לא בגלל שהוא אחד האנשים הכי נחמדים שהיו בתכנית (מהתגובה של שאר המעצבים ניכר שהם שותפים לדעתו על ג'סטין) אלא כי הוא מרגיש שהשופטים טעו הפעם. אני לא חושבת שהשופטים טעו. לא שהיה משנה לי לו היו מדיחים את קארן או קן, אלא כי השמלה של ג'סטין באמת הייתה גרועה. אני חושבת שטים הרגיש אשם, בגלל שהוא עודד את ג'סטין ליצור את התחרה המזעזעת שלו ולא ריסן אותו מבעוד מועד. מצד אחד אני באמת מחבבת את ג'סטין, הוא מתוק, מצד שני חבל לי שטים בזבז את הגלגל שלו כבר עכשיו ועוד חצי עונה לפנינו.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *