פרויקט מסלול 12, פרק 3 – החד קרן, המכשפה וארון הבגדים


רמונה אסול מסכמת את הפרק השלישי בעונה ה-12 של פרויקט מסלול

בפרק שעבר, הגיעו לתחתית אשת פריזורת הפררו רושה, הלן המקועקעת וטימותי הבלתי נדלה. משום מה, הודחה אשת הפררו רושה, אולי בגלל שפיזרה שערותיה, מה שהכניס את השופטים ואותי לקצת חוסר שיווי משקל (הרהרתי ביני לבין עצמי אם עכשיו אאלץ ללמוד את שמה) ואולי היא פשוט שילמה את מחיר החיבה של השופטים לטימותי והרחמים על הלן שכמעט התפרקה לרסיסים בהתקף חרדה כשהבגד שלה עלה למסלול. לא הגיע לאשת הפררו רושה לעוף וידרז'ן. השמלה שלה לא הייתה גרועה כל כך, השמלה של טימותי הייתה קשקוש סטודנטיאלי בקטיפה ושיפון, והשמלה של הלן הייתה פשוט עצובה, כמו הדוגמנית שלה, שנחלצה מהאידאלים של טימותי רק כדי להיחנט שבוע לאחר מכן בקרטון ביצוע רעוע בצורת שמלה, אבל השופטים הצביעו נגד שמלת אשת הפררו רושה כי היא הייתה "משעממת". טוב, זו לא הייתה השמלה הכי מרתקת בעולם, והיא נראתה יומיומית מידי לנושא, אבל היא הייתה חביבה, וההדפס היה בכלל לא רע. בדיעבד, שמחתי שהלן לא הודחה (ואם טימותי היה מודח לא הייתי עדה לאחד הרגעים הכי ביזאריים בפרויקט מסלול מאז שוונסה השתכרה כלוט בפרק הריוניון…), אבל זו הייתה הדחה לא הוגנת, אז לפחות אהיה אני הוגנת ואקרא למודחת בשמה: קהינדו

קהינדו
קהינדו. Lifetime ©

כפי שלא הסכמתי עם השופטים לגבי ההדחה, כך גם לא עפתי כמוהם על השמלה של קייט. היא פשוט לא הייתה יפה בעיני. באופן כללי, אני לא משתגעת על סגנון הדרייפינג, כלומר ה'כרכתי מסביבי בד וקיווצצתי אותו ואני ממש לא נראית כאילו ניסיתי לברוח מכתונת משוגעים', אם כי לפעמים זה עובד. במקרה הנוכחי, הפריע לי שהעיטוף גרם לאחד הציצים שלה להראות ברוגז עם הציצי השני. מילא שהשמלה לא סימטרית, אבל לפחות היא לא צריכה לגרום לחזה להראות כך בהתאמה. הדבר שהכי אהבתי במראה הזה היה האיפור והשיער של הדוגמנית, שבאמת נראתה כפיה ויקטוריאנית. את השמלה הלבנה-ירוקה של דום דווקא כן אהבתי, למרות הדרייפינג. היא הייתה רעננה ויפה אבל גם היא לא הייתה מושלמת. היא הייתה קצת כבדה מדי באזור המותניים והתפירה לא הייתה כ"כ טובה, ברמה שיכולתי להבחין בכך אפילו דרך הטלוויזיה. זה בעיקר ניכר בסרטים באזור החזה.

בפרק הנוכחי, היידי מעירה את המשתתפים בדרכה העצית-אוקוורדית אך החביבה וכולם נוסעים לקוני איילנד לאתגר התוכן השיווקי! זו לא הפעם הראשונה ולא האחרונה שיש אתגרי תוכן שיווקי בתכנית, ובדרך כלל לא כל כך אכפת לי, כל עוד זה מבוצע בגלוי ומשתלב עם התכנית, אבל יוגורט??? מה אפשר לעשות עם יוגורט בתכנית אופנה? הפתרון של ההפקה היה לתת לעוברים ולשבים טעימות ולבקש מהם לתאר אותן במילה, ואז כל צוות של שני מעצבים צריך לבחור 3 מילות תואר והם יהיו נושא השמלה. מה? בשביל זה לקחו אותם לקוני איילנד? כזה בזבוז! דווקא בלוקיישן מגניב כזה, הם היו צריכים ללכת על ההשראה מהמקום, ולא מאיזה יוגורט תפל (כן, תפל זו גם מילת תואר). למותר לציין שמילות התואר נשכחו לחלוטין על המסלול ואף אחד מהשופטים לא טרח להתייחס אליהן בשיפוט. כדי שבכל זאת יהיה קשר לקוני איילנד, נתנו להם 100 דולר לבזבז בחצי שעה על הדוכנים כדי לזכות בפרסים שיהוו חומר גלם (בובות, בלונים וכולי). כנראה שמאוד קל לזכות בפרסים בקוני איילנד, כי המתמודדים חזרו עמוסים לעייפה בשלל, אני לא רוצה לחשוב על האפשרות שבה זוג שממש לא מצטיין בקליעה למטרה וכיוצ"ב היה חוזר לפרסונס בידיים ריקות.

למרות שזו משימה זוגית, ובדרך כלל המעצבים (בצדק) נחרדים משיתופי פעולה, רוב הצמדים הפגינו זוגיות בריאה. סו שמחה להצטוות לסנדרו אבל השמחה התפוגגה במהרה, מפני שהדרך היחידה שסו מצאה כדי להסתדר איתו הייתה להיות יפה ושתוקה, הוא עצמו רווה נחת מכך שאישה מתנהגת כמו שאישה צריכה להתנהג, "כשאישה מקשיבה לגבר זה ממש קול" היגג סנדרו, ואני חשבתי שזה ממש לא קול. זה היה עצוב אפילו יותר מהשמלה המכוערת שהם העלו למסלול. גם סו הרגישה שהשמלה לא הייתה משהו שהיא הייתה מעלה בעצמה, שמחתי בשבילה שהם נשארו ואפילו לא הגיעו לתחתית, למרות שהבגד שלהם לחלוטין הצדיק זאת.

הדגם של סנדרו וסו. Lifetime ©

מירנדה לעומת זאת, ממש לא רצתה את טימותי ואת טימותי היא קיבלה. ביחד הם יצרו דואו מעוות ונוירוטי שלגמרי יצא מסרט של טוד סולנדז'. הם נראו כמו אח קטן ואחות גדולה, שמתקשים להסתדר עם העולם אבל עוד יותר האחד עם השני והם נלחמים זה בזו בפאסיב-אגרסיב עוין. בשיאו של הפיצוץ ביניהם מירנדה החלה לטנף על טימותי מאחורי גבו אבל תכלס בפניו, וחתמה את הנאום הביצ'י ב"רצית את מירנדה הרעה? קיבלת",  כשסנדרו מלווה אותה בצחוק של מכשפה מדיסני (כן, זה הצחוק הטבעי שלו). בתגובה, טימותי השבור והדומע חטף את בובת החד-קרן, והלך לשבת לבד בחושך כשהוא מתנחם במכתב שהעבירה לו הדוגמנית שלו, סופי. כן, ממש מכתב, שבו היא כותבת לו עד כמה הוא מרהיב וססגוני ושהיא תומכת בו ולא, כפי שחשבתי בהתחלה, צו הרחקה. עבור טימותי, האחוז בסערת רגשות, מכתב זה ("אף אחד מעולם לא קיבל מכתב מדוגמנית!") ובובת החד קרן הן נחמתו היחידה בעולם אפל שבו מירנדות מרושעות מטילות את חיתתן.

פרויקט מסלול 12
טימוטי ומירנדה. Lifetime ©
פרויקט מסלול 12
טימוטי וידיד. Lifetime ©

מירנדה, מאוחר יותר, מתחרטת ומתנצלת, אבל ממש כמו בסרטים של טוד סולנדז', אין באמת קתרזיס, והשניים מגיעים למסלול טעונים להפליא. בעיני, זה לא היה הבגד הכי גרוע על המסלול,אך הוא לא היה טוב. היה בו גם משהו קצת קריפי, שקשה לי לשים עליו את האצבע, אולי מפני שהשמלה נורא ניסתה להיות עליזה ושמחה ובפועל נראתה חמורת סבר ומדוכאת. כשנאלצו להסביר את היצירה ולהסביר למי מגיע לעוף בעטיה, הם כמובן הטילו את האשמה זה על זה. מירנדה אמנם לקחה על עצמה את האחריות על העיצוב אך סיפרה כמה קשה היה לה לעבוד עם טימותי וטימותי מצדו הדף את כל האשמה אליה ונשא נאום מבולבל על הטיטניק. נינה העירה לאחר מכן שהשמלה הייתה הטיטניק וכל אחד מהם נלחם על סירת ההצלה (מעניין לציין שלפני שנקטלו ע"י השופטים הם דווקא אהבו את הבגד שלהם וטימותי אפילו חשב שהם ינצחו). לבסוף, סוף סוף השופטים החליטו לשחרר את טימותי לדרכו. עוף טימותי, עוף חד-קרן נוירוטי שכמותך וחתוך את השמיים לפני שמירנדה תחתוך אותך לשניים. באמת הגיע הזמן, כלומר, באיחור של שני פרקים אבל מי סופר.

טימוטי, מירנדה והדגם. Lifetime©

על הבגד המשונה שרקחו אלכסנדר וג'סטין ושהגיע אף הוא לתחתית אני יכולה רק לומר שהוא הזכיר לי את הפרק "Married with Fishsticks" ב"זינה הנסיכה הלוחמת" שבו גבריאל מתעלפת ומוצאת עצמה בעולם המים כאשתו הזנוחה של ג'וקסר. הוא גם היה הגיוני באותה המידה. אבל יש לציין שאלכסנדר וג'סטין התנהגו בקולגיאליות אמיתית ולקחו את האשמה בשותף. זו הדרך. אני תוהה איך מעצבים לא לומדים שהדרך הכי טובה לגרום לשופטים למאוס בך זה להוציא את כל הנאחס על המסלול בשיפוט.

זינה הנסיכה הלוחמת
מתוך זינה הנסיכה הלוחמת
פרויקט מסלול 12
הדגם של אלכסנדר וג'סטין. Lifetime©

אבל היו גם בגדים טובים, שניים מהם נבחרו ע"י השופטים כעיצובים הטובים ביותר על המסלול. אהבתי אחד מהעיצובים שלא נבחרו לטובה או לרעה –  ג'רמי וקן העלו מכנסיים, גופית בטן ו-ווסט שנראו ממש טוב! קודם כול, הם לא נראו כאילו הם עשויים מג'אנק, שזה כבר הישג, בעיקר לא הגופייה והווסט, וליצור מכנסיים צמודים ומחמיאים מהניילון הזה בטח לא היה פשוט והצריך כישורי תפירה מצוינים. שנית, הם יצרו לוק סבנטיזי קצת פרחי אבל בקטע מגניב. שני העיצובים, של הלן וקייט ושל אלכסנדריה ודום, שהגיעו לראש הרשימה זכו לכך בצדק. הלן וקייט העלו למסלול שמלה באמת יפה ומפתיעה שיצרו מכובעי סומבררו אדומים. בעיני השמלה נראתה כמו שושנת ים אדומה קוביסטית, אני ממש אהבתי, וגם הסטיילינג היה ממש מוצלח. מגיעות להן גם תשואות על כך שבחרו בחומר קשה ולא בבד. כשנשאלו למי מגיעה הבכורה, קייט אמרה שהלן הייתה יותר דומיננטית בעיצוב והלן זכתה באתגר. שמחתי בשבילה אבל התבאסתי בשביל אלכסנדריה מהצמד אלכסנדריה את דום, שגם לה היה מגיע לזכות. אלכסנדריה ודום יצרו בגד מבובות בסגנון בגדי הרחוב היפניים. מה שהיה מצוין בבגד החמוד הזה הוא שהוא היה מצד אחד לביש לחלוטין, למרות שהוכן מבובות, ועם זאת ריפרר לזהות החומרים ויצר בובה חדשה. זה היה עיצוב חכם ומלא הומור.

הדגם של ג'רמי וקן. Lifetime©
הדגם של הלן וקייט. Lifetime©
פרויקט מסלול 12
הדגם של דום ואלכסנדריה. Lifetime©

לעיצוב של ברנדון וקארן היה פוטנציאל. הייתה בו תנועה והרבה דרמה, אולי בגלל הצבעוניות, הוא הזכיר לי שמיים נוסח ואן-גוך, אבל בגלל החומרים הזולים היה לשמלה גם מראה מרתיע והיה איזה חור בגב שמשך את תשומת ליבי. מסוג העיצובים שאני מעריכה את הרעיון אבל לא בהכרח אוהבת את התוצאה.

הדגם של ברנדון וקארן. Lifetime©

אמנם מוקדם עדיין לגבש פייבוריטים לעונה, אבל אני כבר שמתי את עיני על אלכסנדריה. בפנל השיפוט דום אמרה שהרעיון לעיצוב היה של אלכסנדריה וגם בפרק הקודם אהבתי את השמלה הכחולה-כמעט-שחורה שיצרה, זה היה למעשה הדגם החביב עלי, ובפרק הראשון מצא חן בעיני הסרבל שיצרה.

הערת שוליים
אם יש תכנית ריאליטי שיש בה כל עונה טיפוסים מוחצנים וצבעוניים עד קוקואים מוסמכים, זו פרויקט מסלול. אני לא כל כך בקיאה בריאליטי אמריקאי, מלבד "הדוגמנית הבאה של אמריקה" (או "הביץ' האמיתית של אמריקה" בשמה השני, כפי שהסתבר מהפרק האחרון ששודר השבוע), אבל אין לי ספק שכל הפקת ריאליטי ישראלית הייתה שמחה לשים את ידה על טיפוסים כמו ג'יי מק'קול, סנטינו רייס, אוסטין סקארלט, וינסנט ליברטי ואחרים. אבל מה שנחמד בפרויקט מסלול הוא, שלמרות שהאקסצנטריות של משתתפיה באה לידי ביטוי בתכנית, הפוקוס הוא תמיד על הבגדים ועל תהליך היצירה. לכן אנחנו לא תמיד נחשפים לכל הדרמות שאירעו במהלך העונה. לאחר עונה 5, טים גאן התייחס לאחת המשתתפות היותר סוערות וצבעוניות בה, קנלי קולינס, וסיפר שהיה ממש קשה לעבוד במחיצתה, אבל במודע ההפקה החליטה שלא להראות את כל הבלגנים בכיכובה כי אחרת, במקום "פרויקט מסלול" התוכנית הייתה הופכת ל"מופע של קנלי קולינס". אבל גם פרויקט מסלול לא מושלמת. אני תוהה אם טימותי היה שורד שתי הדחות לולא היה כזה טיפוס? עד הדחתו הוא היה המתמודד הבולט של העונה, אבל מה בדבר כמה מהמעצבים האחרים שעדיין שם? הבחורה עם השיער האדום למשל, קארן, שמתי לב לקיומה על המסלול רק בפרק הנוכחי, וגם זה במקרה. או קן (המעצב השחור)? או ג'רמי, שעבד עם קן הפרק וכל מה שאני יודעת עליו זה שיש לו שני ילדים?

אני מניחה שהפערים האלו יצטמצמו כעת, בתקווה שסנדרו לא ייכנס לנעלי הסטילטו של טימותי וישתלט על הזירה, אבל הבעיה היותר גדולה שלי עם טימותי היא שאני לא בטוחה שהוא מתאים רגשית לתכנית. הוא רגיש וילדותי מדי ולהתמודד בפרויקט מסלול זו לא חוויה קלה. זה קראש-קורס מאוד אינטנסיבי ותחרותי ואני לא חושבת שהוא היה מספיק מוכן לכך. מאותה סיבה דאגתי בפרק שעבר גם להלן, שממש רעדה בהתקף חרדה כשהבגד שלה עלה על המסלול וטים גאן היה צריך להרגיע אותה.

בפרק הבא: סנדרו חוטף התקף עצבים. רגע? זה לא היה גם בפרומו הקודם?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.