משחקי הכס, עונה 6, פרק 9

משחקי הכס, עונה 6 פרק 9

אפרת דסקל בסקירה קצרה של הפרק "קרב הממזרים" (Battle of the Bastards)

סיפורן של שלוש מלכות

יש פרקים שתיאור מילולי בלבד לא יעשה עמם חסד כי ההיבטים הוויזואליים שלהם פשוט כל כך מרשימים. כצפוי הפרק התשיעי של "משחקי הכס" הוא אחד מהפרקים הללו בשל הקרב האדיר שבין בית בולטון לבין בית סטארק. לכן במקום לנסות ולתאר את הקרב המרהיב, הקשה, המבחיל והנהדר על שלל התהפוכות שבו, בחרתי להתמקד רק בשלוש דמויות – שלוש מלכות: דאנייריז, יארה וסאנסה.

משחקי הכס 6-9

דאנייריז. צילום: Macall B. Polay, באדיבות yes

מלכת הדרקונים – חזרתה של דאנייריז וההתקפה על מירין מהווה את נקודת הפתיחה של הפרק הנוכחי. תכניתה של דאנייריז היא ברורה – להתקיף ולהשמיד את כלל הערים האחרות. טיריון מנסה להניא אותה מכך ומזכיר לה כי אל לה לנהוג כמו אביה המלך המשוגע. היא מקשיבה לו ופונה לנהל מו"מ עם האדונים. זהו ללא ספק המו"מ הקצר ביותר בתולדות ההיסטוריה. לאחר שהאדונים מסרבים להיכנע, תוך דקות ספורות שועטים חיילים דות'ראקים לפגוע בצבאות האדונים, דאנייריז תוך כדי רכיבה על דרקון מעלה באש את הצי ואילו תולע אפור הורג שניים מהאדונים. רצף החיסולים הממוקד והיעיל אשר מבסס את שלטונה המחודש של דאנייריז, הזכיר לפחות לי את רצף החיסולים של מייקל קורליאונה בסוף הסרט הראשון של "הסנדק".

משחקי הכס 6-9

יארה. קרדיט: HBO, צילום יח"צ

מלכת איי הברזל – שני  אחים לבית גרייג'וי ניצבים מול דאנייריז ומציעים לה ספינות שיסייעו לה  בכינון מלכותה בווסטרוז. בתמורה הם מבקשים את תמיכתה בכינון שלטונה של יארה באיי הברזל. "האם הייתה אי פעם מלכה ששלטה באיי הברזל?" שואלת דאנייריז, "לא יותר מכפי שהייתה אי פעם בווסטרוז" עונה לה יארה. ככל שהמשא ומתן פלירטוט בין השתיים מתפתח, מתברר שהשתיים חולקות לא רק שאיפות לשלטון אלא גם הצורך להתמודד עם מורשת השלטון שהותירו אבות גרועים במיוחד. "בואי נשאיר את העולם במצב טוב יותר מכפי שקיבלנו אותו" עונה דאנייריז ליארה ובלחיצת יד, הן חותמות על הברית (וכך נוצר שיפ חדש בעולם משחקי הכס…)

משחקי הכס 6-9

סאנסה. HBO

מלכת הצפון – לאורך כל תכנוני הקרב, יושבת סאנסה בשקט ורק לאחר שכולם יוצאים מהחדר היא מתפרצת על ג'ון על כך שלא שיתף אותה בתכנוני הקרב המכריע. אני מכירה אותו יותר טוב מכולם, היא טוענת מולו ורק איתי לא התייעצת ואז היא נותנת לו את העצה הטובה והמצמררת מכולן. עבור רמזי בולטון, ריקון מהווה את הסיכון האמתי – לא אני כי אני בחורה ולא אתה כי אתה ממזר – ולכן אנו לא נוכל להציל את ריקון. כמובן שאם ג'ון רק היה זוכר את המשפט הזה בבוקר הקרב, הוא לא היה נכנס למלכודת שחיסלה את ריקון, וכמעט אותו ואת כל צבאו. ושוב, הייתה זו סאנסה שבאה להצלתו, המכתב שהיא שלחה לפיטר בייליש הוכיח את עצמו וברגע הנכון הגיעו אבירי הבקעה לסייע לבית סטארק בקרב. למרות הניצחון בקרב והתלייה המחודשת של דגלי סטארק על ווינטרפל, עבודתה של סאנסה לא הושלמה. כך בסיומו של הפרק, היא נכנסת לתאו של רמזי בולטון ומאפשרת לכלבים לאכול אותו בעודו בחיים. רק אז נדמה שלפחות לרגע אחד בלבד היא מחייכת…

ובשבוע הבא – הפרק האחרון…

2 תגובות בנושא “משחקי הכס, עונה 6, פרק 9

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *