טום ג'יימס לסגנות הנשיאות

איימי - VEEP

כמה מילים על "ועידה" – פרק 5 בעונה הרביעית של Veep

אודה ואתוודה שלמרות שאני עוקבת אחרי הסדרה Veep כבר כארבע עונות, לא תמיד ברור לי למה. ההומור שלה לא תמיד מצליח להצחיק אותי, קשה לי להזדהות עם הדמויות, ועוד יותר מזה, ישנם פרקים בהם ממש קשה לי להבין מה הסדרה הזו רוצה לומר.

ניקח לדוגמה את עניין ההטרדה המינית. כשהסדרה נגעה בנושא לגבי סלינה, הבנתי זאת קצת כלעג לטבע העולם, אבל כשג'ונה הוטרד מינית בפרקים הקודמים, זה הפריע לי הרבה יותר כי לא הבנתי למה הם צריכים את קו העלילה המוזר הזה, והיה לי עוד יותר קשה להאמין שמישהו יהיה טיפש מספיק לתפוס את אנשי הצוות שלו בביצים – ולא כמטפורה – בנוכחות עדים.

אבל על הפרק הנוכחי יש לי בעיקר מחמאות. ראשית – עניין ההטרדה המינית נפתר באופן שהסביר את קו העלילה הזה בכך שבפוליטיקה גם הטרדות מיניות הן דרך להשגת הון פוליטי. בשעה שדויל רצה להתפטר מסגנות הנשיאות על סעיף עקרוני, סלינה, הנשיאה, שידעה על ההטרדות המיניות ולא עשתה דבר בנושא עד לאותו רגע, סחטה את דויל שהיה המעסיק הקלולס של המטרידן, להסכים לכך שההסבר להתפטרותו יהיה בעיות רפואיות, או שאחרת הוא יוצג כאחראי לעניין ההטרדות.

ושנית, אהבתי את קו העלילה של איימי ברוקהיימר, שמרגישה ובצדק שאיש אינו מקשיב לה כיוון שכולם מקשיבים לקרן קולינס, עורכת הדין חסרת הדעה, שלא יכולה להכריע לגבי שום דבר, אך מפליאה להשתמש בניסוחים המחפים על כך. יכולתי להזדהות בקלות עם הקושי של איימי, ועם תחושת הביטול שהיא מרגישה שהיא זוכה לה בשעה שהיא זורקת שוב ושוב את שמו של טום ג'יימס כמועמד לסגן הנשיאה, וכולם ממשיכים לזרוק שמות אחרים כאילו היא לא אמרה דבר.

איימי (משמאל) מתוסכלת מיחס הקבוצה אליה. קרדיט תמונה: Patrick Harbron,באדיבות yes

איימי (משמאל) מתוסכלת מיחס הקבוצה אליה. קרדיט תמונה: Patrick Harbron,באדיבות yes

יכולתי גם להזדהות עם נאום ההתפטרות שלה, בו הטיחה בסלינה שההישג היחידי שתשיג בקדנציית הנשיאות שלה יהיה שלא יהיו עוד נשיאות בארה"ב אחריה, כיוון שהיא נשיאה כל כך גרועה, אם כי היה די ברור שהכעס שלה, והנאום שלה מופנים בעצם לקרן.

מה שפחות יכולתי להזדהות אתו מטבע הדברים היה ההתעקשות של איימי על מועמדותו של טום ג'יימס, מכיוון שטום ג'יימס הוא דמות בדיונית שאינה קיימת, ותיאורו  כמתאים לתפקיד בשל העובדה שהוא חביב על אנשים, אב לבן נכה וגם אדם שנפצע בזמן שירות המדינה אינו מספיק להקים את הדמות לחיים.

רק אחרי שאיימי התפטרה, כשמועמדותו של טום ג'יימס שוב עלתה על הפרק, והפעם בלית ברירה גם הוחלט לפנות אליו והוא הסכים, התגלה לי עד כמה טום ג'יימס הוא מועמד ראוי שחבל שהם לא פנו אליו קודם: ראשית הוא יכול לחזור על בדיחה שלוש פעמים ועדיין להיות מצחיק ומודע לעצמו, שלא כמו צ'אנג, המועמד שאליו הם פנו בתחילה, שלמרות שבדיחת הצ'אנג מניה שלו איבדה מקסמה כבר בפעם הראשונה שסיפר אותה זה לא עצר בעדו מלנסות לשחזר את הרגע שוב ושוב.

אבל העובדה ששכנעה אותי סופית שאיימי צדקה והם היו טיפשים שלא הקשיבו לה קודם היא שהשחקן שמגלם את טום ג'יימס הוא יוהאוס, פריי ולורי, ג'יבס והפתן השחור – לורי. איזה כיף היה לראות אותו מופיע, וכמה התגעגעתי לראותו על המסך. מהמעט שהוא הופיע בפרק, אין לי ספק שהוא יהיה תוספת מצוינת לצוות שלהם, וכבר ברורה לי לחלוטין הסיבה לכך שאתייצב בשמחה לצפייה בפרק הבא.

יו לורי כטום ג'יימס בVEEP

יו לורי כטום ג'יימס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *