הטופ מודל הבאה: הבחורה שרצתה הכי הכי

ג'ורדן, הטופ מודל הבאה. CW

רמונה אסול מסכמת את העונה ה-20 של "הטופ מודל הבאה"

מי רציתי שיזכה? קורי

מי חשבתי שיזכה? מרווין

מי זכתה? ג'ורדן

קורי הטופ מודל הבאה של אמריקה
קורי
מרווין
הטופ מודל הבאה של אמריקה
ג'ורדן

העונה ה-20 של "הטופ מודל הבאה של אמריקה" ששידורה ב-HOT הסתיים לאחרונה היא העונה הראשונה שמשלבת בנים ובנות. אני לא אוהבת חידושים מטבעי וסקפטית בעיקר כשזה נוגע לגילטי פלז'ר שלי כגון ANTM, למרות שאחרי העונה הבריטית הייתי בעד שהחידוש הזה ימשיך לנצח, אבל יתכן והקהל האמריקאי לא היה שותף לתחושותיי. הם בטח פחות התלהבו מהעובדה שהם צריכים כתוביות כדי להבין מה אומרות הבריטיות. למרות חששותיי, השילוב המגדרי עבר בשלום, ובאופן מפתיע, דווקא הבנים היו חזקים מהבנות כל העונה, עד שלבסוף הגיעו לגמר שני גברים ואישה אחת. משום כך, ומשום שזה רעיון חדש, תיארתי לעצמי שהדוגמן שיעלה לגמר, יהיה מי שיהיה, ינצח, אך בפוטו פיניש ג'ורדן גברה על מרווין.

 

ולא בלי צדק. ג'ורדן הייתה חזקה כל העונה, זכתה מספר פעמים במקום הראשון בפאנל ובאתגרים ואם זכרוני אינו מטעני, מעולם לא הגיעה לתחתית. אומנם ג'יאנה התמרמרה שג'ורדן היא "בסך הכול בחורה יפה שמצטלמת טוב", אבל היי, בעיני זו ההגדרה לדוגמנית.

 

אם היו נותנים למתמודדים לבחור – ג'ורדן לא הייתה זוכה, ובאמת נתנו להם, אם כי לבחירה שלהם הייתה רק משמעות מורלית. כל הבנים מלבד מייק וכריס בחרו במרווין, כל הבנות מלבד רנה בחרו בקורי, וכריס לבדו, בחזקת "עם נאחס לבדו ישכון", בחר בג'ורדן, שלא סובלת אותו, אבל מי כן, בעצם? כריס הוא ההצלה הגדולה של ג'ורדן בתוכנית, לא רק שהציל את כבודה האבוד כשבחר בה, אלמלא הוא היה כזה שמוק בלתי נסבל, ג'ורדן הייתה זו שמבססת את מעמדה כשנואת הבית. אבל זו לא "הישרדות", ומבחינה מקצועית, ג'ורדן הייתה חזקה יותר משני מתחריה לאורך כל העונה.

 

הטופ מודל הבאה של אמריקה
ג'ורדן, CW

 

ברור שכל אחד רוצה לזכות בתואר, בקונפטי, בחיבוק של טיירה ובחוזה ע"ס מאה אלף דולר, זה כל כך ברור מאליו שאני מוצאת את עצמי כל פעם מתפלאת מחדש כשמתמודדים אומרים בטסטות: "אני צריך לזכות כי אני רוצה את זה יותר מ…", וזה חוזר על עצמו כל עונה. אם יש משהו שגם חוזר על עצמו מדי פעם זו ההתמרמרות של חלק מהמתמודדות (ובעתיד אני מניחה שגם המתמודדים), על אלו ש"לא רוצות להיות פה בכלל", על הקוטריות, או אלו שמתלבטות, או אלו שלא מוכנות לשתף פעולה לחלוטין עם ההפקה, בקיצור, עם אלו שרוצות פחות, ו"תופסות מקום של בנות שהיו מתות להיות פה", טענות שמזכירות לי את תוכחות אימי על הילדים הרעבים בקמבודיה שהיו משתוקקים לאכול את הסנדוויצ'ים האומללים שנידונו להזנחה פושעת מצידי, נרקבים אי שם בתחתית ילקוט בית הספר. ההיגיון מאחורי זה ברור לי, בקמבודיה היה רעב כבד מחד ותשוקה עזה לכריכי זיתים מאידך ואילו המתמודדות לא רוצות תזכורת יומיומית לכך שהן לא באמת נמצאות בגן עדן מופלא השמור רק לבנות המזל. הקוטריות, ואלו שחושבות שיש דברים חשובים יותר בעולם, מפריעות להן, מנפצות את האשליה שהן ואנחנו מנסים לשמר, שהטירונות היא חוויה, שכייף בטיול.

 

אבל לא רק המתמודדים מדברים על הרצון, ומשווים בין הרצון שלהם לזה של אחרים. גם השופטים. בפאנל האחרון, השופט רוב אוונס אמר שג'ורדן רוצה את זה יותר ממרווין, וזה שיקול לטובתה, וזה גרם לי לתהות אודות הפקטור הזה, הרצון, שמהווה שיקול בכל כך הרבה תכניות ריאליטי כישרונות.

מרווין, CW

בסופו של דבר, ההפקה רוצה שהמתמודד שלה יצליח. כבר אין לנו אשליות על כוכבים נולדים, הם נדירים, ולמרות שמה הפומפוזי, הסדרה "דוגמנית העל הבאה של אמריקה" לא הוציאה משורותיה אף דוגמנית-על אחת, אם כי היו אי אלו בנות שהצליחו יותר מאחרות ואף ביססו קריירה בתחום. אבל אם כל מנצח יחזור לאלמוניותו אחרי התכנית, התכנית תכשל במכירת אשליית הזוהר והמצליחנות לצופים. ברור שאם נצטרך לבחור בין מתמודד אדיש לחלוטין או חסר ביטחון והססן ובין מתמודד חדור אמביציה וביטחון עצמי, עדיף שנבחר בשני, אבל אם כולם "רוצים את זה", איך נבחר את מי שרוצה יותר, והאם זה כבר בכלל רלוונטי ברזולוציות האלו?

 

האם סופי מצ'טנר רצתה את זה יותר כשנכנסה עם הסוכנת שלה לחנות דיור בפריז? אני ממש לא בטוחה שהילדה מחולון הייתה חדורת רצון כה עז, אולי הסוכנת שלה היא זו שניחנה ברצון ובאמביציה, והמזל של סופי היה שפגשה בסוכנת והמזל של הסוכנת שפגשה בסופי ולשתיהן היה מזל שראף סימונס, המעצב ד'אז של דיור, היה בחנות.

 

כשקורי הודח ממש לפני תצוגת האופנה האחרונה (וטיירה כרגיל בירברה על מעשה שקרה לה בדיוק אותו הדבר בתצוגה של וורסצ'ה בפריז), זוכת העונה האחרונה, לורה ג'יימס, באה לנחם אותו, ואמרה לו שיצעד על המסלול ויראה להם שהם טעו. אבל לורה ג'יימס עצמה היא תזכורת לכך שהניצחון בתכנית הוא לא חזות הכול. היא אומנם ניצחה בעונה שלה, אבל ליילה גולדקהול, שהגיעה למקום השלישי, היא המנצחת הגדולה של העונה, ויתכן של כל העונות עד כה. כמי שהייתה בטים ליילה באותה עונה, לא הבנתי איך לא בחרו בה, זה הפספוס הכי גדול שלהם מאז העונה הראשונה, שבה נבחרה אדריאן קורי, ש"רצתה את זה יותר" מאיליס שהתלבטה בין דוגמנות לרפואה ולא חשבה שללכת על מסלול זה הדבר הכי חשוב בעולם. בסופו של דבר אדריאן ביססה לעצמה קריירה ככוכבת טראש-ריאליטי וצ'ילבה של טיירה, בעוד שדווקא איליס הייתה מהבודדות שבאמת הצליחו כדוגמניות, כך רצה הגורל.

 

העונה הייתי בעד קורי. לא בגלל שהוא "רצה את זה יותר", או כי הוא היה הכי טוב, הוא היה קונסיסטנטי לאורך כל העונה, לא מהמצטיינים ולא מהנכשלים, בדרך כלל בחלק העליון של הטבלה, אבל אף פעם לא ממש בטופ. הייתי בעד קורי בעיקר כי הוא היה חמוד ומאוזן, ונראה כמו אדם סבבה, והיה נטול דרמות וסיפורי מסכנות.

 

קורי, הטופ מודל הבאה של אמריקה
קורי. CW

קורי אומנם סיפר בפאנל הראשון שהיה קורבן לבריונות בילדותו בגלל נטייתו המינית והנשיות שלו, אבל לא טחן את זה כל העונה כמו מרווין "הבן של השרת", ובטח שלא כמו ג'ורדן "שרדתי מערכת יחסים מתעללת" וכריס "שרדתי אימא מתעללת", שכל פרק הזכירו לנו את זה כדי שלא נשכח חלילה. אולי מוטב היה לקורי לטחון על הבריונות שסבל ממנה כילד נשי, אולי זה היה מעיר את השופטים שהתעקשו כל פאנל להעיר לו שהוא אנדרוגיני מדי, נשי מדי ושהוא צריך להצטלם בצורה גברית יותר, מה שעצבן אותי כל פעם מחדש. אם השופטים חשבו שלדוגמן אנדרוגיני אין מקום בתעשייה, מדוע ליהקו את קורי? ומדוע גילחו את שערו וצבעו את גבותיו כדי שיראה כמו סריס? דווקא מתכנית כמו ANTM הייתי מצפה ליותר סובלנות מגדרית. גם אם בתעשייה קשה לדוגמנים נשיים, תראו להם שזה אפשרי.

 

כשהיו נשים עם מראה אנדרוגיני בתכנית, השופטים התלהבו מהן, כמו למשל אזמרי מהעונה ה-18, הם עודדו אותן להחצין את האנדרוגיניות שלהן, אבל כשמדובר בדוגמן גבר אנדרוגיני, הוא צריך לרסן את הנשיות שלו ולהעלים אותה מעין. אם נהוג לומר למתמודדים "תהיו עצמכם!", לקורי נאמר בפירוש "תהיה מישהו אחר". גם בקליפ שצולם במסגרת המשימות האחרונות לא שפר מזלו של קורי כשלוהק כבחור הרע בסיפור. ג'ורדן הייתה הבחורה התמה שעוזבת את מרווין, הבחור הטוב והתמים, לטובת קריירת דוגמנות וחבר רשע ומתעלל, קורי כאמור, וחוזרת בסוף לזרועות אהובה הטוב. ג'ורדן כמובן זכתה לספוט ניכר במשימה הזו, כשכיבבה לאורך כל הקליפ שעסק בה ובסיפור ה"אוריג'ין" שאותו טיפחה כל העונה: הבחורה ששרדה מערכת יחסים מתעללת. בסופו של דבר, זה לא קשור לכמה המתמודדים רוצים את זה, אלא מה שההפקה רוצה, וההפקה רוצה סינדרלה עם סיפור טוב, אבל לא תמיד הנעל מתאימה. גם ג'ורדן היפה, מסתבר, לא הצליחה להיות דוגמנית-על בעולם האמיתי, למרות כל הרצון הטוב. ב-2016 היא הגישה בקשה לפשיטת רגל. מסתבר שלא תמיד אם רק נרצה מספיק – נצליח.

 

 

Last minute portraits w/ @koehler.peter

A post shared by Jourdan Miller (@lovejourdan) on

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *